Spiral

av (forfatter), Brian Williams (forfatter), Elisabet W. Middelthon (oversetter) og Marius Middelthon (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Styxene har krøpet opp gjennom sprekker i jorda, og hjemsøker nå England som en parasittisk svøpe. Det er bare Will og vennene hans som kan hindre styxene i å overta jorda, men noen kommer til å måtte bøte med livet.

Styxene har kommet til overflaten. Og den som har tenkt at grensevaktene er ekle, må tenke om igjen. De har tatt kvinnene sine med seg denne gangen. Alt som står i veien for dem før de kan ta over jorda, er Will og vennene hans - samt et kobbel utdaterte kommandorop. I en røykfylt spiral av kaos ser vi konturene av en tragedie: Noen kommer til å måtte bøte med livet.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202369538

EAN 9788202369538

Serie Tunneler (5)

Genre Fantastisk litteratur

Dette ble en skuffelse. Jeg har elsket å lese de foregående bøkene i denne serien, men vendingen dette tok, ble helt feil for meg. Skal gi siste bok i serien en sjanse.

• "Terminal" av Roderick Gordon
  • "Nærmere" av Roderick Gordon