Spillhåndboka

69 morsomme, utfordrende og sterkt vanedannende spill

av (forfatter) og Tor Bitustøyl (forfatter).

Kagge 2006 Innbundet

Boka inneholder gamle og nye spill fra alle verdenshjørner. Her er strategispill, ordleker, barneleker, selskapsspill, hjernetrim og rollespill. Alle spillene kan lages med enkle hjelpemidler som penn, papir, fyrstikker og lignende.

Spillhåndboka inneholder beskrivelse og regler for ca 70 spill og leker. Felles for alle er at du verken trenger terning, brett, brikker eller annet utstyr for å spille. Alle spillene kan lages med enkle hjelpemidler som penn, papir, fyrstikker og lignende. Eller rett og slett bare med hjernen. Boka inneholder gamle og nye spill fra alle verdenshjørner. Her er strategispill, ordleker, barneleker, selskapsspill, hjernetrim og rollespill. Boka er dessuten krydret med anekdoter, tips og lett spillfilosofi. Dette er en morsom og engasjerende spillhåndbok for alle anledninger. Den bør være fast inventar hjemme, på hytta, i bilen, på festen, i båten, i teltet og i sekken. Den passer for spillelystne mennesker i alle aldre; barn, ungdom og voksne. Kjæreste, familie og venner. Begge forfatterne har et lidenskapelig forhold til spill og konkurranser. Roy Strømsnes jobber som radiojournalist i NRK P1. Han er bosatt i Trondheim. Tor Bitustøyl er bosatt i Oslo og jobber som lærer ved Jordal ungdomskole. Under arbeidet med denne boka har de flere ganger måttet klype seg i armen for å konstantere at det å teste ut spill og leker virkelig kan kategoriseres som arbeid.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2006