Speed til frokost

Cappelen 2011 E-bok

Nikolai vokser opp i turbulente familieomgivelser i Oslo. Moren er deprimert, faren er uinteressert og Nikolai tvinges til å forlate hjemmet i en alder av femten år. Han flytter inn til et kunstnerpar som han knytter nære bånd med, og etter hvert kommer han inn på kunstakademiet. Der møter han sin første kjæreste, Siv. Hun kommer fra et holdent hjem hvor Nikolai ikke blir tatt særlig godt imot. Han gjør alt han kan for å tilfredsstille Siv og familien hennes, og går så langt at han glemmer seg selv og sine egne drømmer.

Forlag Cappelen

ISBN13 9788202351465

EAN 9788202351465

Dette er en skatt av en bok!

"Livet mitt er et puslespill. Jeg har en pose med brikker men jeg aner ikke hvordan jeg skal sette dem sammen, eller om det går i det hele tatt".

"Jeg setter sammen bitene, ulike fragmenter av historien svever ned fra stjernene, faller på plass mellom vinglassene, jeg skal ikke si at jeg ikke har tenkt på det før, jeg har ikke gjort annet, men av og til er det bedre å glemme ting man ikke forstår, enn å la det svømme rundt i kroppen som små dyr som har lyst til å spise deg".

Skulle du ikke spørre meg?
Herregud, ikke vær så egoistisk, sier hun som het Siv for litt siden.

• "Polarlegen - historien om Henrik Greve Blessing og Fram-ekspedisjonen 1893-1896" av Kaare R. Norum
  • "Sukkertøymannen - roman" av Hauk Hildebrand
  • "Fantastiske Pepsi Love - roman" av Frode Sander Øien