Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken drøfter sosialpedagogikk i et vitenskapsfilosofisk perspektiv. Forfatteren diskuterer sosialpedagogikk i en praksissammenheng, der han tar utgangpunkt i en etablert forståelse av sosialpedagogikk som praksis med utsatte barn og unge. Han spør om denne forståelsen er tilfredsstillende med tanke på sosialpedagogikkens identitet som fag. Han drøfter deretter sosialpedagogikk i forhold til norsk skole og hva som kjennetegner sosialpedagogisk tenkning. Boken er relevant for barnevernspedagogsutdanningen og de andre sosialarbeiderutdanningene, samt forskningsmiljøer som arbeider med sosialpedagogikk. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788215013176
EAN 9788215013176
Språk Bokmål
Sider 199
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket