Sosial kommunikasjon

personlig - samtale - verdi

av (forfatter) og Svein Tore Marthinsen (forfatter).

Kommuneforl. 2013 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Boka vil gi deg økt forståelse av den nytterverdien som bruk av nye medier kan innebære. Facebook, blogger, Twitter og Youtube er en del av hverdagen til stadig flere av oss. De nye mediene gjør det enklere å dele opplevelser og innhold med hverandre. Kommunikasjonen er likeverdig og åpen. Makten deles. Relasjonene mellom mennesker blir mer personlig, basert på samtaler og gjensidig verdi. Kunnskap om kanalenes egenart og bruksområder gjør det lettere for deg og din virksomhet å anvende dem på en god måte. Nyttig bruk kan bidra til å utvikle oss selv, arbeidsplassene våre og demokratiet vårt.

Forlag Kommuneforl.

Utgivelsesår 2013

Jeg så frem til å lese en bok om dette emnet på norsk, men boken bærer preg av mye synsing uten at dette begrunnes i konkrete fakta. De 192 fotnotene, som i stor grad er nettadresser til det som omtales i teksten, tilfører ikke leseren noe, og kunne med fordel ha vært plassert bakerst i boken. Svært mange opplysninger er hentet fra den norske utgaven av Wikipedia, selv om man med letthet kunne sporet opp originalkilden og heller henvist dit. I en fagbok som settes opp som pensum på høyere utdanning mener jeg det må være lov å forvente at boken i det minste følger standarden ved lærestedet. I tillegg er det mange skrivefeil og en del faktafeil som burde vært rettet opp før den gikk i trykken.

Utover dette, kan boken være en fin introduksjon til emnet sosiale medier dersom man ikke har særlig kunnskap om dette fra før. Leseren bør ikke ta alt som presenteres for god fisk, men heller bruke boken som utgangspunkt for videre lesing. Dersom du leser denne boken som en del av pensumet i MRK 3433 (Markedskommunikasjon 3.0) ved BI, lån den heller på biblioteket om du vurderer å kjøpe den.

• "Harry Potter og Halvblodsprinsen" av J.K. Rowling