Sophie Scholl og Den hvite rose

av (forfatter), Jud Newborn (forfatter) og Alexander Leborg (oversetter).

Spartacus 2008 Innbundet

Dette er historien om de fem tyske universitetsstudentene under andre verdenskrig som dannet motstandsbevegelsen Den hvite rose. De drev ikke-voldelig motstand mot nazistene fram til de ble arrestert og henrettet med giljotin den 22. februar 1943. Boken bygger på dagbøkene deres. Har litteraturliste.

Forlag Spartacus

Utgivelsesår 2008

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt sted Tyskland

Lita jente, stort mot

I den tyske byen Ulm budde Sophie Scholl saman med familien sin, foreldra og fire søsken. I 1942, 21 år gammal, reiste ho til München for å studere. Alt som svært ung kvinne var Sophie Scholl uvanleg reflektert og oppteken av kva som var rett.

Broren Hans hadde ho svært god kontakt med, og saman med tre medstudentar og ein professor ved universitetet i München danna dei den kristne, ikkjevaldelege motstandsgruppa Den Hvite Rose. Med fare for sitt eige liv skreiv dei pamflettar som dei distribuerte rundt i fleire tyske byar.
I 1943 vart dei arresterte av Gestapo og avretta.

Forteljinga om desse unge, målmedvitne ungdommane gjer inntrykk! Dei arbeidde for noko dei trudde på, trass i farane ved det. I eit samfunn der ein ikkje kunne stole på nokon, der vald, svik og utrygge vilkår var ein del av kvardagen stod dei på for å skape motstand mot terror-regimet. Historia er basert på deira dagbøker.

Forfattarane har gjort ein imponerande innsats for å:
-Få fram personlege trekk og korrekte hendingar hos hovudpersonane og personar rundt dei
-Forklare filosofiske tankar og idéar som vaks utanfor dei nazistiske miljøa
-Vise krigshendingar og konsekvensane dei fekk
-Dokumentere det dei skriv om

Boka er spennande, velskriven - den både opplyser og engasjerer! Svært få har denne i samlinga si - den hadde fortent fleire!
Vart filmatisert 2005

Din tanke er fri,hvem tror du den finner. Den flykter forbi, slik skygger forsvinner. Den kan ikke brennes, av fiender kjennes. Og slik vil den alltid bli; Din tanke er fri!

Man kan leve uten å eie noe. Men man kan ikke leve uten å ha noe forut for seg, forut for seg i betydningen inni seg. Man kan ikke leve uten håp.

Man bør tross alt være modig nok til bare å tro på det som er godt. Med det mener jeg ikke at man skal tro på illusjoner. Jeg mener at man skal gjøre bare det som er sant og godt å ta for gitt at andre gjør det samme.

• "Et lykkebarn - gutten som overlevde Holocaust og ble dommer i Haag" av Thomas Buergenthal
  • "Rapport fra "nr. 24" ; Bak rapportene" av Gunnar Sønsteby
  • "Historien om øyet" av Georges Bataille