Sonjas siste vilje

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2015 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205478459

EAN 9788205478459

Serie Gyldendal pocket

En bok som passer for damer 30+. Sonja dør og etterlater seg en hel verden til sine 3 nærmeste venninner, som hun anså at måtte få gjort noe med livene sine. En bok full av humør og latter, litt tårer og tenners gnissel, frustrasjon og kjærlighet hånd i hånd. De tre damene kommer ut av skallet sitt og får et eventyrlig liv. Svært underholdende og enkelt skrevet, lett-lektyre som passer godt når en kryper inn under pleddet en høstkveld som nå. Boken fortsetter i 2 bøker som nå oversettes til norsk. Jeg leste den som ebok, og det fungerte fint.

Jeg blir nesten flau når jeg nå legger ut at denne boka er lest. Chiclit er ikke min favoritt og denne vil havne langt nede på listen. Vet ikke hvem jeg skal anbefale den til heller. Den åpner med en sexscene og deretter er alt virvar.

Sonja Gustavsson døyr av hjarteinnfarkt 54 år gammal, og har, utan at dei involverte tre venninnene veit om det, skrive eit eventyrleg testamente som kan få venninnene til å kome ut av komfortsona og inn i opplevingar dei aldri hadde sett for seg. Korkje utside eller sjanger appellerte til meg, men då ein lånar kom innom og anbefalte denne, tok eg likevel sjansen. Dette er ikkje stor litteratur, meir av den lette sorten, men det er heller ikkje dårleg skrive, og undertittelen "en romantisk komedie" fortel deg kva du får. Ei feelgoodbok for kalde og mørke haustkveldar.

Morsom og avslappende bok som passet meg bra nå.

Nei, nei, nei. Sånn går det når man lar seg forføre av coveret på en bok (fin pocketutgave). Forutsigbar, klisjéfylt og veldig lite overbevisende plot. Nei, huff. Jeg hilser det neste på leselisten velkommen etter denne overdosen søtladent kliss.

Bøker som får meg til å le, gråte, føle sinne..ja rett og slett få kjenne på hele følelsesregisteret!! Noen er basert på historier fra virkeligheten, noen ikke. Men for meg er kjernen i en god bok at den vekker sterke følelser i meg, og er så god at det er vanskelig å legge den fra seg.

Bøker for deg som liker Jojo Moyes.

• "En liten verden" av Åsa Hellberg
  • "Jernrosen" av Peter Temple