Sommeren på Oaktree Manor

Pitch forlag 2020 Innbundet

Sjette bok i den storslåtte serien om overklassefamilien Winther fra Trondheim på slutten av 1800-tallet.
Rose Winther skal gifte seg med Dimpy Ashmore, og Cecilia Winther reiser til England for å hjelpe datteren med forberedelsene.
Cecilia er spent på å møte foreldrene og søsteren igjen for første gang på mange år, men aller mest gleder hun seg til å komme seg unna salongen i Kjøpmannsgaten. Hun er lei av ekteskapet og livet sitt, men det kan hun ikke fortelle til noen.
I England møter hun kunstmaleren Rufus Pratt. Han er bohem, frigjort og sjarmerende - og Cecilias verdier og moral settes på prøve. Men er hun egentlig villig til å gi opp sitt trygge, behagelige liv som sosietetsfrue?
Det blir en varm og hektisk sommer på Oaktree.

Katrine Wessel-Aas (f. 1970) har jobbet som både journalist og redaktør, men er nå forfatter på heltid. Hun vokste opp i Trondheim og har lenge drømt om å skrive historiske romaner herfra. Hun bor i Bærum med mann og to barn, men tilbringer mye tid på familiens landsteder i Sverige og på Sørlandet.

Forlag Pitch forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Winther-familien (6)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted England

Et nytt århundre er fem måneder gammelt, da Cecilia Winther befinner seg i fødelandet England. Datteren, Rose, skal gifte seg i august, og det er mye som må planlegges. Cecilia vil gi datteren drømmebryllupet, men det viser seg at mor og datter har hvert sitt syn på hva det er. Roses kommende svigermor, som er Cecilias tante, er en kunstnersjel, og det passer ikke helt med Cecilias konservative syn på saker og ting. Noe annet som bekymrer Cecilia, er møtet med Rufus Pratt. Han er, i likhet med tanten, kunstner, men han får Cecilia til å rødme, og til å føle ting hun ikke har følt på flere år. Hennes moral og verdier settes på prøve, og ektemannen Karl, er fremdeles i Trondhjem. Er hun villig til å ofre ham og livet sitt i Norge for Rufus?

Sjette bok om Wintherfamilien fra Trondhjem. Lettlest underholdning, som leses mer for nysgjerrigheten enn for kvaliteten.

Å velge den trygge veien gir ikke sjelen rom for utvikling. Det er når vi våger å prøve noe nytt,at vi utvikles som mennesker.

Jeg hører hjemme der hjertet mitt hører hjemme (...)

Bøker lest i 2023

Året eg virkelig fikk sansen for bøkene fra Kathrine Wessel-Aas