Sometimes I lie

2017 Heftet

`A bold and original voice - I loved this book.' - Clare Mackintosh `Intriguing, original and addictive.' - The Sun My name is Amber Reynolds. There are three things you should know about me. 1. I'm in a coma 2. My husband doesn't love me any more 3. Sometimes I lie Unnerving, twisted and utterly compelling, you won't be able to put this new thriller down. Set to be the most talked about book in 2017, it's perfect for fans of Behind Closed Doors, The Girl on the Train and The Widow.

Utgivelsesår 2017

Genre Krim

Ofte syntes jeg at såkalte "psykologiske thrillere" blir ødelagt av at forfatteren legger inn for mange "twist" og at Det blir så mye av det gode at troverdigheten svekkes. Andre ganger er det for forutsigbart. Og dette har jeg opplevd ganske ofte, syntes jeg. Det er nok derfor jeg sjelden leser bøker innenfor denne sjangeren. Denne boka lykkes der mange andre feiler. Dette var overhodet ikke klisjérikt, det var ikke forutsigbart, og jeg ble stadig forvirret på den positive måten som vekker leselysten. Det er ikke mye jeg vil si om handlingen, rett og slett fordi det blir lett å røpe noe. Men kort sagt følger vi hovedpersonen som ligger i koma. Det veksles mellom at hun forteller om det hun opplever i sykehussengen her og nå, tilbakeblikk til dagene før hendelsen som førte henne inn i koma, og enda lengre tilbakeblikk tilbake til barndommen. Det hele sydd mesterlig sammen til en bok som virkelig lever opp til sjangernavnet:"psykologisk thriller"! Anbefales!

Alt som leses i 2017 havner her, i den rekkefølgen lesingen avsluttes i.
Skriver kortfattet notater om boka:
-handling / tematikk
-leseropplevelse
-favorittsetning
-nye ting jeg lærte
-annet jeg biter meg merke i

• "Bro, bro brille" av M.J. Arlidge
  • "Krittmannen" av C.J. Tudor