Something muffins

mer broken English

av (redaktør).

Frifant forl. 2005 Innbundet

Boken inneholder eksempler på radbrukket engelsk, utført av nordmenn og andre som ikke har engelsk som morsmål. Eksemplene er hentet fra dagligtale, brev, menyer, skilt og bruksanvisninger. I tillegg er det et eget kapittel som tar for seg norske undertekster på filmer og tv-serier.

Forlag Frifant forl.

Utgivelsesår 2005

Genre Humor

I come back tomorrow and screw some hookers up the wall.

Norsk vaktmester til engelsk leietaker som ønsker seg noen knagger i gangen

I had a good eight inches last night.

Den svenske værdamen Ulrika på en amerikansk tv-stasjon snakker om snøen som falt i går

I slaughter myself twice daily.

Skilt utenfor israelsk kjøttbutikk

Egentlig bare alt jeg har lest oppigjennom...det som er verdt å nevne riktignok. Hukommelsen min er elendig, så jeg husker sikkert ikke alt en gang=)Mye av dette ble lest sene nattetimer i en liten, blå brakke da jeg jobbet nattevakt som vekter på ubåthavna i Kristiansand, på ferieturer eller under dyna.

• "Don't smell the ballons - enda mer broken English" av Stewart Clark
  • "Broken English spoken perfectly" av Stewart Clark
  • "Finding the right English words - a guide for Norwegians" av Stewart Clark
  • "Geriljabroderi - den sanne beretningen om en folkebevegelse av kvinner og menn som grep til nålen som sitt våpen i kampen for å utbrodere sannheten om sine liv og for å redde broderikunsten fra dydens tyranni" av Astrid Loraas
  • "Gamle damer legger ikke egg ; Regjeringen bestemmer hvordan været skal bli" av Unni Lindell
  • "Nemi - X" av Lise Myhre
  • "Ridende rytter til hest - finurligheter og annen språklig moro i aviser og presse - og litt ellers" av Per Egil Hegge
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Gullkorn fra pasientjournalen - morsomme sitater fra pasientjournaler og resepter" av Morten P. Oksvold
  • "Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina" av Unni Lindell
  • "Det er fred på do - intervjuer med barn" av Unni Lindell
  • "Skjelettet er et stativ som man kan henge fra seg kroppen på" av Unni Lindell