Som plommen i egget

en erindringsbok

Aschehoug 1987 Innbundet

I denne selvbiografiske boken forteller Ebba Haslund for første gang sin livshistorie - fra barneårene til krigens slutt. Personlig og direkte skildrer hun sin oppvekst og utvikling. Boken gir samtidig innblikk i en viktig epoke: Oxford-bevegelse, antisemittisme, nazisme, krig og overlevelsesvilje. Ikke minst er den et vesentlig dokument om det å være kvinne under okkupasjonen, med mannen i fangenskap og med eneansvar for hjem og barn. Et egenartet verk som gjør oss kjent med mennesket bak alle bøkene.

Utgivelsesår 1987

ISBN13 9788203156847