Som pesten

av (forfatter), Preben Jordal (oversetter) og Lene Stokseth (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

En epidemi truer med å utrydde millioner. Snart er det for sent. Den danske legen Karoline Branner har knapt rukket å ankomme Genève og den nye jobben som koordinator i WHOs avdeling for pandemibekjempelse, før en ny og dødelig influensa bryter ut. Først i Danmark, og så sprer den seg gradvis kloden rundt. Den idealistiske Karoline settes på sitt livs prøve. Den grusomme influensaen er ikke den eneste kraften hun slåss mot, for bak lukkede dører utspiller det seg en voldsom økonomisk og politisk kamp som etter hvert får dødelige konsekvenser. I tillegg har hun problemer på hjemmefronten, og hun må kjempe for å holde sammen et umulig kjærlighetsforhold. Som pesten er en stor fortelling om et av de verst tenkelige scenarioer: Hvordan reagerer vi dersom et dødelig virus truer med å utrydde millioner? Treffer vi de rette valgene? Og hva betyr det for hver og én av oss?

ISBN13 9788205511941

• "Kvinnen med rødt hår - roman" av Orhan Pamuk
  • "Myrkongens datter - roman" av Karen Dionne
  • "Ministeriet for den høyeste lykke" av Arundhati Roy
  • "Dødt løp - en Tour de France.thriller" av Kurt Aust
  • "Belgravia - hemmeligheter og skandaler i London i 1840-årene" av Julian Fellowes
  • "Et hummerliv - roman" av Erik Fosnes Hansen
  • "Kvinnen i lugar 10" av Ruth Ware