Som ild

av (forfatter) og Line Almhjell (oversetter).

Gyldendal 2016 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Vakkert og sterkt om den første kjærligheten

De får øye på hverandre allerede på fergen ut til øya. Anna og Lollo. Anna med den loslitte pappaen og den enda mer loslitte hytta; hytta med utedo og tak som lekker. Lollo med det blanke, skinnende håret og den fine familien, på vei ut til det nye sommerhuset og de lekre båtene. Båter i flertall.
Så en dag. Lollo kan ikke forklare hvorfor hun gikk akkurat dit. Eller hvorfor hun ikke gikk derfra. Da Anna kom overraskende på henne, kunne hun ha sagt 'unnskyld' og gått. Hun kunne ha sagt nei til å gi henne bensintanken, og nei til å gå ned i båten. Hun kan fremdeles kjenne Annas hånd rundt håndleddet, og se henne for seg da hun bøyde seg ned for å vise hvordan man startet motoren.
Flammen er en historie om den deilige, farlige, uimotståelige og umulige kjærligheten.
Sara Lövestam, født 1980, er forfatter, blogger, lærer i svensk for innvandrere, og kjent radioprofil. Hun har skrevet flere populære romaner - og en kritikerrost bok om grammatikk. Som eld er hennes første roman for ungdom; en historie om den første, store kjærligheten
"Sara Lövestam tar steget inn i ungdomsboksverdenen med bravur. Dette er en kjærlighetsroman som slår det meste." Erika Hallhagen, Svenska Dagbladet
"Det er så følelsesmessig sterkt og så velskrevet; så romantisk og vakkert om forelskelse, kjærlighet og vennskap, at denne anmelderen får tårer i øynene. Det treffer rett i hjertet." Magnus Utvik, Gomorron Sverige
"Med flyt i språket og sting i dialogen skildres den brennende kjærligheten mellom to unge jenter. Med stor troverdighet viser forfatteren oss hvordan kjærligheten både er uendelig skjør og utrolig sterk."... Ulla Lundberg, BTJ...

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788205490031

EAN 9788205490031

En nydelig og sjarmerende bok om en sommerforelskelse som virker umulig! Marie

• "Wilfred redder verden" av Georgia Pritchett
  • "Hvor er det blitt av Gulliksen?" av Eli Hovdenak