Som hund og katt

slik er hunde- og kattemennesker

av (forfatter) og Fredrik Skavlan (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2019 Innbundet

En bok om hundemennesker og kattemennesker og deres kjæledyr. Hvorfor liker noen katter mens andre liker hunder?

Hvem er hundemennesker? Hvem er kattemennesker? Hvorfor ble de sånn? Hvorfor liker noen katter, men ikke hunder, og omvendt? Er det arv, miljø eller noe annet som bestemmer hvem som blir hva? På hvilke ulike måter er det å være et hundemenneske eller et kattemenneske en fordel? Og hva synes de om hverandre?

Vi har tatt et dypdykk inn i et av de mest meningsfulle og trofaste forhold du kan tenke deg, forholdet mellom menneskene og selskapsdyrene deres. Vi har møtt både kjente og ukjente personer som har fortalt sine sterkeste historier om sine selskapsdyr, hvorfor de elsker dyrene sine så høyt - og funnet ut hvorfor de tror akkurat de endte opp som hundemennesker eller kattemennesker, og ikke omvendt.

Mari Christine Grydeland (født 1976) er forfatter, skue- spiller, programleder, journalist og anmelder. Hun har blant annet jobbet i Dagbladet, Dagens Næringsliv, Stella, Elle og NRK, der hun medvirket i flere TV-programmer og i barne- og ungdomsserien Asylet. Grydeland bor i Oslo.

Fredrik Skavlan (født 1966) er journalist, programleder og tegner. Han er kjent for talkshowene Først og sist og Skavlan.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788241950322

EAN 9788241950322

Artig bok som man som hundeeier kan kjenne seg godt igjen i. Kanskje et julegavetips?

Les hele omtalen her

• "Alle mine barn, kom hjem" av May Lis Ruus