Solitaire

HarperCollins Children's Books 2014 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

In case you're wondering, this is not a love story."The Catcher in the Rye for the digital age" The TimesMy name is Tori Spring. I like to sleep and I like to blog. Last year - before all that stuff with Charlie and before I had to face the harsh realities of A-Levels and university applications and the fact that one day I really will have to start talking to people - I had friends. Things were very different, I guess, but that's all over now.Now there's Solitaire. And Michael Holden.I don't know what Solitaire are trying to do, and I don't care about Michael Holden.I really don't.This incredible debut novel by outstanding young author Alice Oseman is perfect for fans of John Green, Rainbow Rowell and all unflinchingly honest writers.

Forlag HarperCollins Children's Books

Utgivelsesår 2014

I boka møter vi Tori Spring, en ganske normal tenåring. Hun elsker å sove og blogge. Hun går på skolen, men har ikke altfor mange gode venner. Hun synes hun har et grått og kjedelig liv, og det beste ved dette livet er å skrive på bloggen og leve livet online. Så møter Tori Michael Holden, som hun utvikler et vennskap med.
Det viktigste inntrykket jeg sitter igjen med fra boka er at denne MÅ det være lett for ungdom å kjenne seg igjen i. Forfatteren har lykkes godt med å beskrive de ulike sidene, fordeler og baksider ved tenåringslivet. Jeg tror helt sikker det er fordi hun selv er ung (født i 1994).
I forhåndsomtalen til boka reklamerte forlaget med at den vil passe for lesere som allerede er fan av forfattere som John Green og Rainbow Rowell. Jeg har lest flere titler av begge disse forfatterne, og er helt enig.
Dette er god, realistisk ungdomslitteratur etter min mening:)

Hvis internett var et land, så ville nasjonalsangen vært "There is a light that never goes out".

Jeg vet at hvis jeg hadde kommet meg forbi de første sidene, så ville jeg sikkert likt enkelte bøker, men jeg lar være. Jeg kan ikke lese bøker, for jeg vet at ingen av dem er sanne. Ja, jeg er en hykler. Film er ikke ekte, men jeg elsker film. Bøker er likevel noe annet. Når man ser en film, er man liksom en som står på utsiden og kikker inn. Med en bok – så er man der. Man er på innsiden. Man er hovedpersonen.

I løpet av 2015 har jeg lest disse bøkene som jeg har plukket ut fra kriterier i en liste jeg fant her på bokelskere.no.
Disse punktene rakk jeg ikke å hake av: En bok på bunnen av leselisten din, en bok som utkom det året du ble født, en bok med dårlige kritikker, en bok fra din barndom, en bok som foregår i din hjemby.

Bøker jeg har lest i 2020.

• "Det fins ikke monstre" av Kory Merritt
  • "Beistet tar hevn" av Jack Meggitt-Phillips
  • "Glasskongen" av Inger Merete Hobbelstad
  • "Stormangrep" av Leigh Bardugo
  • "Benny går igjen" av Tom-Erik Fure
  • "Livet uten plast - hverdagstips og oppskrifter til hus, hjem og hage" av Anneliese Bunk