Solhund

av (forfatter) og Jørn Roeim (oversetter).

Gyldendal 2016 Innbundet

Solhund er den andre av i alt tre bøker fra Conn Iggulden om Rosekrigene.

Året er 1454. Englands kong Henrik VI har lenge vært svekket av en psykisk lidelse, og lever isolert på slottet i Windsor. Hans lojale ektefelle, den unge og viljesterke dronning Margaret, prøver iherdig å beskytte ektemannens interesser så huset Lancaster skal beholde tronen. En maktkamp med huset York oppstår da Rikard av York utnevnes til riksforstander og åpenbart streber etter selv å overta kongemakten, noe han mener seg like arvelig berettiget til som kong Henrik. Snart er hele landet virvlet inn i kaoset som oppstår.
Hvem vinner kampen om tronen? Og hvor mye kommer partene til å ofre i Englands navn?
Solhund er den andre av i alt tre bøker fra Conn Iggulden om Rosekrigene, historien om hvordan to familier førte England ut i en blodig og intens krig som skulle komme til å vare i 30 år. Iggulden er en av vår tids mest anerkjente forfattere av spenningsromaner.

ISBN13 9788205460751

EAN 9788205460751