Solgt

av (forfatter) og Sigurd Myhre (oppleser).

Lind & Co 2022 Lydfil

Når tre år gamle Maja Jørgensen blir brutalt kidnappet fra sitt eget hjem, kastes den unge etterforskeren, Mo Assimi, ut i en kynisk verden. Snart står han ovenfor en ondskap han hadde håpet å aldri møte igjen. Moren, Anna Jørgensen, kjemper en desperat kamp for å få datteren tilbake, vel vitende om at hennes egne lyssky handlinger truer med å skille dem ad for alltid. Samtidig, i et land langt fra Norge, bevitner en ung kvinne det bestialske drapet på kjæresten. Selv slipper hun så vidt unna. Når historien er i ferd med å gjenta seg, må hun likevel oppsøke det hun frykter mest.

Solgt er en drivende thriller som tar deg med på en urovekkende reise. Fra Norge til Øst-Europa, og inn på det mørke nettet, der barn er en handelsvare. Og handelen - den foregår i ditt nabolag.

Solgt er vinner av Bronsekniven 2023, som beste norske krimdebutant i 2021 og 2022.

Forlag Lind & Co

Serie Mo Assimi (1)

Genre Politi og detektiver Thrillere

Omtalt sted Asker Kyiv

Tildelt litteraturpris Bronsekniven 2023

Kom litt tilfeldig over denne boken og må si den imponerte. Fenget fra første side og holdt jevn flyt, artig med nye krimforfattere.

• "Liksteinen - kriminalroman" av Marit Reiersgård
  • "Døde øyne ser ikke" av Jan-Erik Vik