Sofies valg

Aschehoug 1987 Innbundet

Det er sommer 1947. Den unge Stingo er kommet til Brooklyn for å skrive sin første roman. På pensjonatet han har tatt inn på, blir han kjent med Sofie, en vakker polsk katolsk immigrant som har overlevd Auschwitz, og hennes elsker Nathan. Mellom de tre utvikler det seg et nært, om enn merkelig, vennskap. Men etter hvert får Stingo øynene opp for det uhyggelige i forholdet mellom Sofie og Nathan, og litt etter litt blir han innviet i Sofies fryktelige hemmelighet som jager henne med en skyldfølelse hun aldri blir kvitt.

Utgivelsesår 1987

ISBN13 9788203154874

EAN 9788203154874

Serie Maxi-bok

Jeg sliter litt med denne boka... Periodevis blir jeg oppslukt, men andre ganger faller jeg bort fra det jeg leser, og må lese om igjen. Problemet er bare at jeg hater å avbryte. Det oppleves som et nederlag å ikke lese ferdig en bok! Er kommet halvveis, har strevd i 4 uker for å komme dit.. Burde jeg la den ligge, og kanskje ta den frem senere?

Mye fransk, mye bra!

Hvor mange har dere lest av disse?

...

Part 3 av bøkene fra Gilmore Girls ♥