Sofias egen bok

Gyldendal 1983 Innbundet

Denne boka handler om Sofias barndom og oppvekst, om hvordan det er å leve med et handikappet barn: den første mistanken, alle undersøkelsen, velmenende men unnvikende fagfolk - og lettelsen da diagnosen blir stilt og man endelig får vite. For selv om Sofias handikap er lite, er følgene langt fra lette: hun er sen til å lære daglige gjøremål, på skolen er det vanskelig å følge undervisningen og å få kontakt med medelever. Hun reagerer sterkere enn andre på lukter, farger og lyder. Og hun kan bli ordentlig sint. Men ingen blir så glad som Sofia når hun lykkes.

Utgivelsesår 1983

• "I et rom i et hus i en have" av Finn Carling
  • "Karlson på taket flyr igjen" av Astrid Lindgren
  • "Fortellinger om frihet" av Bjørg Vik
  • "En håndfull lengsel" av Bjørg Vik
  • "Seks skudd ved stengetid og andre mord - skjebner fra "Rett nummer 1" Old Bailey" av Richard Herrmann
  • "Morgengaven" av Dea Trier Mørch
  • "Pelle Erobreren. Bd. 2" av Martin Andersen Nexø