Søndagene i august

ISBN13 9788202111410

EAN 9788202111410

Serie Pan

Omtalt sted Frankrike

ett spennende bekjentskap, forfatter Modiano. Fengslende historie, selv om den ikke ga en forventet "slutt". overlater mye til leserens fantasi. Grei,kort bok å lese, setter tankene i sving, måtte lese videre for å prøve å forstå hva som egentlig foregår.

Ikke samme omslag og ikke samme tittel på romanen utgitt i 2014 jeg har kjøpt og lest. Nå har jeg lest alle tre av forfatteren utgitt på norsk hittil. Mer om romanen mv i dette blogginnlegget

Hvorfor er visse mennesker akkurat som tyggegummi under skoen, som vi forgjeves forsøker å skrape av mot fortauskanten?

Det jeg hadde tenkt da jeg kikket på visittkortet til Villecourt, gjaldt også meg. Det skal ofte ikke mer til enn noen år for å få has på mang en pretensjon.

Bøker kultursirkelen har lest.
Vi velger bøker etter anmeldelser og anbefalinger. Og leser noen klassikere inn i mellom.

Som ansatt på bibliotek skriver jeg som regel en omtale av bøkene jeg leser. Her er titlene fra 2014.

• "Ungdomstid" av Patrick Modiano
  • "Mellom dem" av Richard Ford