Sølvstolen

1997 Heftet

Dette er den fjerde boka som er blitt utgitt om Narnia, men er den sjette i leserekkefølgen.

Kong Caspian er gammel og ulykkelig. Hans eneste sønn, prins Rilian, forsvant for ti år siden på jakt etter slangen som drepte hans mor. Mange er de som har lett etter prinsen, men ingen har vendt tilbake. Løven Aslan tilkaller Eustace og Jill fra vår verden for at de skal lete etter prinsen. Det er i siste liten, for mørke planer blir lagt mot landet Narnia. C.S. Lewis' klassikere utspiller seg i fantasilandet Narnia. Gjennom sju bøker blir du dratt inn i renkespill og strid. Kampen står mellom godt og ondt . mellom løven Aslan og Heksa Hvit. Og når situasjonen er vanskelig i Narnia, kommer menneskene til unnsetning . barn fra vår verden, eller døtre av Eva og sønner av Adam, som de kalles i dette landet. Bli med Lucy, Susan, Edmund, Peter og andre barn på spennende ferd utenfor tid og rom!

Utgivelsesår 1997

Serie Legenden om Narnia (6)

Genre Fantasy Klassisk litteratur

I'm on Aslan's side even if there isn't any Aslan to lead it. I'm going to live as like a Narnian as I can even if there isn't any Narnia. So, thanking you kindly for our supper, if these two gentlemen and the young lady are ready, we're leaving your court at once and setting out in the dark to spend our lives looking for Overland. Not that our lives will be very long, I should think; but that's a small loss if the world's as dull a place as you say.”

Jill var så tørst at hun var kommet et skritt nærmere uten at hun merket det.

"Spiser du piker?" spurte hun.

"Jeg har svelget både piker og gutter, kvinner og menn, konger og keisere, byer og kongeriker," sa løven. Den sa ikke dette som skryt, heller ikke som om den var lei seg eller sint. Den sa det bare.

"Jeg tør ikke komme og drikke," sa Jill.

"Da kommer du til å dø av tørst," sa løven.

"Å, kjære!" sa Jill og tok enda et skritt nærmere. "Jeg går ut fra at jeg må lete etter en annen elv da."

"Det fins ingen annen elv," sa løven.

1/5 2010 -> 1/5 2011

Bøker jeg har lest i 2011, både første gang og som er lest på nytt :)

1 av flere dette-vil-jeg-lese-lister. ^^

Jeg vil lese masse bøker.
Skulle gjerne ha hatt et helt bibliotek.

• "Den siste striden" av C.S. Lewis
  • "Hesten og hans gutt" av C.S. Lewis