Sølvstjernen

en roman

av (forfatter) og Solveig Moen Rusten (oversetter).

Pantagruel 2013 E-bok

Rett inn på bestselgerlistene i USA! Hvis du likte Krystallslottet vil du falle pladask for Sølvstjernen!
Bli med 12 år gamle Bean Holladay på hennes reise mot sannheten, på hennes opprør mot håpløse oppvekstvilkår, og hennes triumf over voksen urettferdighet.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2013

Omtalt sted Virginia

Dette er en vakker bok om to søstre som på bemerkelsesverdig vis håndterer et liv ingen av dem ba om. Den handler om å være barn, men samtidig måtte være hverandres omsorgspersoner. En utrolig fin bok, med rørende skildringer og levende karakterer - denne fortellingen grep meg virkelig. Og den fikk meg til å tenke over hvor sterke mennesker kan være, og hvor mye man er villig til å bære av kjærlighet til andre.

Vurderer om jeg skal lese denne boka. Forfatter Jeanette Walls er jo kjempe god og de to andre bøkene var jo bare kjempe bra :-)

Ikke like bra som hennes tidligere bøker synes jeg, men er ok bok, verdt å lese.

Søstrene Bean og Liz lever en omflakkende tilværelse sammen med moren Charlotte som jager drømmen om å bli rik og berømt. Denne drømmen fører henne stadig vekk videre, og dermed vekk fra døtrene. Da moren har vært forsvunnet lenger enn vanlig, bestemmer Liz og Bean seg for å dra over kontinentet til onkelen i småbyen Byler. De finner seg ganske snart til rette, og familiehemmeligheter kommer fram i dagen, og så støter de på Jerry Maddox og marerittet starter...

God og varm bok, lettlest :)

Man trenger ikke fortelle folk alt. Å holde noe for seg selv, er ikke det samme som å ljuge.

"Mamma, jeg er lei for noe av det jeg sa. Jeg vet at det såret deg." "Det ville ikke ha såret meg hvis det ikke var så sant," sa mamma.
"Jeg kan være skikkelig dust noen ganger, " sa jeg. "Ikke si unnskyld for hvem du er," sa hun. "Og vær ikke redd for å si sannheten. Aldri."
"Miss Clay på skolen sier at jeg er stygg i munnen." "Hun har rett," sa mamma. "Og hvis du får den til å være på din side, så kommer den stygge munnen til å føre deg langt."

Når folk spør om råd, vet de som oftest allerede hva de bør gjøre. De vil bare høre det fra en annen.

Den rene og enkle sannhet er sjelden ren og aldri enkel.

Bøker for deg som likte Krystallslottet av Jeanette Walls

Bøker eg har notert meg at eg berre må lese ... så snart eg er ferdig med alt det andre eg berre må lese! For mange gode bøker, altfor lite fritid ...!

Har lest

Uthevet tekst