Sneglen og hvalen

av (forfatter), Axel Scheffler (illustratør) og Erle Stokke (oversetter).

Omnipax 2020 Innbundet

Den vesle sneglen drømmer om å dra ut i verden - bort fra snegleflokken på det lille svarte skjæret i sjøen. En dag kommer en knølhval forbi, og tilbyr den vesle sneglen skyss. Hun blir med ut på det store havet - til høye isfjell og mot varme, fjerne strender. Sneglen sitter trygt plassert på halefinnen til hvalen, som svømmer forbi haier og gjennom høye bølger, stormer og tordenvær. Så en dag trenger den store hvalen hjelp fra den bitte lille smarte sneglen.

Ny bildebok fra radarparet bak Gruffalo! Boka ble filmatisert og vist på BBC julen 2019. Animasjonsfilmen skal vises på NRK julen 2020.

Den vesle sneglen drømmer om å dra ut i verden - bort fra snegleflokken på det lille svarte skjæret i sjøen. En dag kommer en diger knølhval forbi, og tilbyr den vesle sneglen skyss. Hun blir med ut på det store havet - til høye isfjell og mot varme, fjerne strender. Sneglen sitter trygt plassert på halefinnen til hvalen, som svømmer forbi haier og gjennom høye bølger, stormer og tordenvær. Så en dag trenger den store hvalen hjelp fra den bitte lille, smarte sneglen.

"A joy to read aloud" The Guardian

"Bold and brilliant, wise and wacky." The Times

Varm fortelling på rim om liten som hjelper stor - med tydelige, fargesterke illustrasjoner av Axel Scheffler

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2020