Smugle lys

en kvinnes seier over forfølgelse, tortur og fengsel i Nord-Korea og Kina

av (forfatter), Eugene Bach (forfatter) og Ellen Ofte Jakobsen (oversetter).

Ventura 2017 Heftet

Nord-Korea ligger i mørke. Både bokstavelig og åndelig talt - mange har ikke råd til elektrisitet og landets leder, Kim Jong-un, er både tilbedt og fryktet. Evangeliet bekjempes med hard hånd. Inn i dette mørket gikk Esther. Fengslet og torturert både i Nord-Korea og Kina, flere ganger i naken nød og alltid i fare har Esther trofast hjulpet og stilt opp for nordkoreanerne og gitt dem evangeliet. Smugle lys er den sanne historien om mot, ydmykhet, full tillit og avhengighet av Guds mektige hånd i et av verdens mørkeste land.

Anbefalinger
«Boken Smugle lys er et fantastisk vitnesbyrd om hvordan Esther Chang møtte Jesus og ble lydig mot kallet om å hjelpe nordkoreanske flyktninger. Boken er en ren vitamininnsprøytning for oss kristne i Norge. Dette er en bok i rette tid. Den anbefales på det varmeste.»
- Noralv Askeland, bibellærer

«Denne boken er et usedvanlig sterkt vitnesbyrd om hva som kan skje når et menneske stiller seg til disposisjon for Herren. Den er et vitnesbyrd om at uansett hvor mørkt det kan være, vil lyset alltid seire. Historien til Esther er et betimelig og sterkt korrektiv til den humanistiske, selvdyrkende kristendomsforståelsen som i stadig større grad preger og lammer våre menigheter i den vestlige verden. Les denne boken, gi den til dine venner og la Gud bruke budskapet den formidler i ditt liv.»
- Eivind Frøen, evangelist og forkynner

«Kjærligheten som Esther har til det nordkoreanske folk og dedikasjonen hun har i å følge Jesus vil utfordre deg. Hadde vi hatt flere mennesker som fulgte Jesus på denne måten, ville verden sett annerledes ut. La deg derfor utfordre, les boken og bli en av dem som forandrer verden. God lesning.»
- Erik Jensen, misjonskonsulent i AsiaLink

Forlag Ventura