Slipp deg løs, mann

oppdag hemmeligheten i mannens sjel

av (forfatter) og Ellen Ofte Jakobsen (oversetter).

Proklamedia 2010 Heftet

Boka tar for seg mannsrollen i kristne miljø. Forfatteren ser på hva som små gutter drømmer om, og hva som skjer med drømmene deres når de blir voksne menn. Han mener at de fleste kristne menn kjeder seg, og oppfordrer dem til å finne tilbake til sin maskulinitet. Han inviterer også kvinner til å oppdage hvemmeligheten i mannens sjel.

Menn hadde drømmer som gutt. Men hvor er de nå? Jo, prektige menn som har blitt slik de burde være. I Slipp deg løs, mann oppfordrer John Eldredge alle menn til å ta tilbake sitt maskuline hjerte slik det er skapt av en lidenskapelig Gud. Han innbyr kvinner til å oppdage hemmeligheten i mannens sjel, og glede seg over den styrke og villskap som han ble skapt til å bidra med.

Forlag Proklamedia

ISBN13 9788271992170

EAN 9788271992170

Jeg ble nesten forelsket i den boka, her snakker vi ekte maskulinitet og jeg lengter etter mer av det. Ekte menn som virkelig vet de er krigere og ikke er redde for å beskytte og stå opp for kjempe mot udyrene... En bok og en sannhet hver enkelt mann må vite! Jeg selv er lei av snille, flinke og kjedelige menn, kom med det ville og voldsomme =D Ikke vær så pyse ;) Gud skapte menn for å krige mot det onde!

Jeg har lagt merke til at vi så alt for ofte sier <<ikke>> til gutter. Ikke klatre på den, ikke knus noe, ikke vær så aggressiv, ikke bråk så, ikke rot så, ikke ta slike dumdristige sjanser. Guds design derimot - det som han plasserte i gutter som et bilde av ham selv - er et rungende 'ja'. Vær vill, vær voldsom, vær glødende. Nå, ikke noe av dette er ment å overskygge det faktum at kvinner også bærer Guds bilde i seg. Det maskuline og det feminine går igjen i hele skaperverket.

Pop trodde på deg, og hva det nå enn var han så i meg som jeg ikke så selv, var det at han trodde på meg, nok til at jeg begynte å tro på meg selv også.

Elsk noe, og hjertet ditt vil bli vridd og vrengt og muligens knust. Vil du sikre deg at du får beholde det intakt, må du aldri gi det til noe eller noen, ikke engang et dyr

Gud er brennende besluttsom på at han skal gjenreise og frigjøre ditt maskuline hjerte. Men det såret en ikke vil vedkjenne seg, det såret en ikke sørger over, er det såret som ikke kan gro.

Dette er rett og slett ment som en påminnelse om Gud har skapt mennene slik de er, fordi vi så desperat trenger at de er slik de er. Jo visst, en mann er en farlig ting. Det er en skalpell også. Den kan skade deg og den kan redde livet ditt. Du gjør den ikke trygg ved å gjøre den sløv; du legger den i hendene på en som vet hva han gjør.

• "Kvinnens skjønnhet" av John Eldredge
  • "Mer lik Jesus - forandring du lengter etter" av Rick Warren