Sleep

Avon 2019 Heftet

Forlag Avon

Utgivelsesår 2019

Anna Willis er på vei hjem fra et helgeopphold på hotell der hun og medarbeiderne hennes har vært på teambuilding. Stemningen i bilen er ikke særlig god da det skjer en alvorlig ulykke. Anna klandrer seg selv for det som skjedde og sliter med søvløshet. I tillegg er det noen som legger igjen ekle beskjeder om at hun skal sove for godt.

Hun bestemmer seg til slutt for å si opp jobben, gjøre det slutt med kjæresten og begynne på nytt som medarbeider på et hotell på den isolerte øya Rum utenfor Skottland. Hun har knapt begynt i den nye jobben da det kommer et følge på 7 gjester og en svært kraftig storm treffer øya. I tillegg dukker det opp en ny beskjed. Er det noen som har fulgt etter henne ut til Rum?

Denne boka likte jeg veldig godt. Krimdramaer som foregår på et begrenset område kan bli virkelig spennende hvis de er godt skrevet og det syns jeg denne var. Det var ikke opplagt hvem som var gjerningsperson og karakterene var interessante. En god bok å lese i mørke vinterkvelder.