Slangebæreren

Aschehoug 2005 Heftet

På en uhyggelig måte veves politibetjent Cato Isaksens privatliv sammen med en ukjent morders psyke. Da han forstår hvem morderen er, er det nesten for sent. Dette er den første boka om Cato Isaksen.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203190711

EAN 9788203190711

Den første boken jeg har lest av Lindell, og en fin start. Boken er språklig sett godt skrevet, selv om bruken av ordet "ekler", ekler meg litt. Vi får et grundig innblikk i hovedpersonens liv, både privat, såvel som i jobbsammenheng. Cato Isaksen fremstår som en noe kjedelig type synes jeg, litt vel "A4", men jeg liker han av en merkelig grunn allikevel. Plottet er forsåvidt godt, men blir litt hemmet av en noe enkel løsning mot slutten. Noen vil sikkert synes den er genial, andre vil antakelig mene det samme som meg. Uansett en fin krim, og jeg setter straks i gang med "Drømmefangeren".

Har atter en gang nyttårsforsett som innebærer å lese ei bok i uka, med visse smutthull. Nemlig at det jeg trenger for å fullføre nyttårsforsettet er å ha lest 52 bøker før året er omme, trenger ikke være slavisk en i uka.

Jeg legger til bøker etterhvert som de blir lest :)

Her er ei liste over krimseriar, som følger same hovuderpersonen gjennom fleire bøker. Lista inneheld bøker eg har lese eller held på å lese. Kvar serie er representert ved den første boka i serien.

Dyrene synes det var urettferdig at jeg bare lagde fugl og fjær-liste. Så, dette er bøker jeg har lest, eller skal lese, som har dyr eller pels i tittelen. Eller på coveret.

Egentlig bare alt jeg har lest oppigjennom...det som er verdt å nevne riktignok. Hukommelsen min er elendig, så jeg husker sikkert ikke alt en gang=)Mye av dette ble lest sene nattetimer i en liten, blå brakke da jeg jobbet nattevakt som vekter på ubåthavna i Kristiansand, på ferieturer eller under dyna.

• "Måneorkesteret" av Unni Lindell
  • "Sørgekåpen" av Unni Lindell