Slakteren

en Jack Reacher-thriller

av (forfatter) og Hans Marius Stormoen (oversetter).

Damm 2003 Heftet

Jack Reacher, eks-MP og evig vagabond, blir på vakt når en privat etterforsker dukker opp i Key West og begynner å stille spørsmål om ham. Oppsatt på å holde seg unna trøbbel skjuler han sin identitet. Når han senere finner mannen drept, med avkuttede fingre, innser han at det er på tide å dra videre. Men to spørsmål plager ham: Hvem er etterforskerens oppdragsgiver og hva vil vedkommende ham? Og hvem er den sykelige onde forretningsmannen Hobie? Reacher begynner å følge sporene, som går tredve år tilbake i tiden. Dette er den tredje romanen om Jack Reacher.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788204082831

EAN 9788204082831

Serier International thriller Jack Reacher (3)

Genre Krim Thrillere

Slakteren av Lee Child er bare en fantastisk Jack Reacher-triller. Boken er fylt av spenning og action fra start til slutt.

I denne Jack Reacher-trilleren blir Reacher funnet i en liten Amerikansk by av en liten, tykk, eldre mann. Dagen etter er mannen drept og det er andre som går rundt i byen og spør etter han. Reacher bestemmer seg for å finne ut av hvorfor folk spør etter han. Dette fører til at Reacher blir dratt inn i noe en tidligere mentor av han har startet på. Han blir satt i situasjoner som han tidligere ikke har trengt å forholde seg til, som eksempel det å føle trangen for å beskytte et annet menneske og være redd for deres sikkerhet. Det å beskytte andre mennesker har vært en del av jobben hans, men de han har beskyttet har aldri stått ham nær på denne måten.

Jack Reacher blir nødt til å dra frem sine tidligere erfaringer fra han var i MP (militær politiet). Han blir nødt til å innhente informasjon som han egentlig ikke har mulighet til å få lenger, siden han er blitt sivilist. Og han er nødt til å beskytte det kjæreste han har.

Dette er en bok som jeg nesten ikke klarte å legge fra meg. Den røper ingenting om utfallet og til tider kan man nesten tro at alt vil løse seg lenge før boken er ferdiglest. Lee Child klarer å holde på spenningen til siste side, selv om man på enkelte plasser tror at tingene skal løse seg så klare han å få til en vri som både er sannsynlig og actionfylt. Jeg kan absolutt anbefale denne boken til andre, for selv om jeg akkurat er ferdig å lese boken kunne jeg godt ha tenkt meg å starte på den på nytt.

Superb thriller/ spenningsroman/ krim-mysterium i Jack Reacher serien. Spennende, voldelig, brutal og uforutsigbar. Mao, her får fansen full pakke! Jeg digger det og triller en fortjent sekser på min bok-kritikk terning.

Denne Jack Reacher boken fant jeg gratis i en av Oslos bok-kiosker. Et flott tiltak-tilbud hvor man ofte finner gode og helt gratis bruktbøker:)

Dette er «heltebøker» om en mann som står på den svakes side, men akkurat nok action til at bøkene blir kjempespennende og vanskelig å legge fra seg. Alt i alt burde det si deg at dette er fantastiske bøker som er vel verd å bruke tid på. Hvis du liker thrillere eller krim er dette litteratur midt i blinken for deg!

Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

• "Gjesten - en Jack Reacher-thriller" av Lee Child
  • "Livvakten - en Jack Reacher-thriller" av Lee Child