Slag

kriger og store slag gjennom 5000 år

av (forfatter) og Heidi Steen Jensen (oversetter).

Pegasus 2008 Innbundet

Boken handler om krigføringens ulike sider og belyser sentrale konflikter gjennom 5000 år. Med tekst og 1500 fotos, skisser og kart gir boken en framstilling av dramatiske og voldelige begivenheter i menneskehetens historie, og hvordan disse har påvirket den politiske, økonomiske og militære utviklingen helt fram til vår tid. Gamle og moderne våpen blir også beskrevet, både i tekst og bilder, og vi kan lese om hvordan soldater og andre øyenvitner har opplevd og beskrevet krigens intensitet og grusomheter. Med register.

SLAG forteller om krigføringens ulike sider og belyser sentrale konflikter gjennom 5000 år. Med en innsiktsfull tekst, og 1500 fotos, skisser og kart, gir SLAG en enestående framstilling av de mest dramatiske og voldelige begivenheter i menneskehetens historie og hvordan disse har påvirket den politiske, økonomiske og militære utviklingen helt fram til vår tid. Gamle og moderne våpen blir også beskrevet, både i tekst og bilder - fra de eldste hestestridsvogner til dagens laserstyrte raketter. Og ikke minst forteller SLAG om hvordan soldater og andre øyenvitner har opplevd og beskrevet krigens intensitet og grusomheter. Forfatteren R. G. Grant er historiker og har utgitt mer enn 20 bøker; mange av dem om ulike aspekter ved militære konflikter og krigføring. Han har skrevet om den amerikanske uavhengighetskrigen, 1. og 2. verdenskrig, og om flere større konflikter de siste 50 år.

Forlag Pegasus

Utgivelsesår 2008