Skyskrapersommer

Oktober 2010 Heftet

Boken fortsetter fortellingen med flere av personene fra Skyskraperengler. Nå er Tove 13 år, det er sommerferie, og når hun ikke er sammen med Siri eller går tur med fru Hoffs hund, leser hun bøker. Dessuten er Goggen hjemme og dukker opp mye oftere enn før. Det blir en mer begivenhetsrik sommer enn Tove har forestilt seg, og når den er over, er mye blitt annerledes. Dette er den andre romanen om Tove.

Forlag Oktober

Serie Skyskraperkvartetten (2)

Omtalt tid 1960-1969

Omtalt sted Oslo

Forfattaren Tove Nilsen, fødd 1952 og oppvaksen på Bøler i Oslo, skriv om den 13 år gamle ungjenta Tove Nilsen, som bor på Bøler i Oslo og drøymer om å bli forfatter, og hendingar ho opplever sommaren 1964. Sjølv om bok-Tove er eit år eldre enn forfattar-Tove, må det vere lov å anta at forteljinga er, om ikkje sjølvbiografisk, så i det minste inspirert av opplevingar i forfattaren sin eigen oppvekst.

Vel, ein kan aldri vite. Bok-Tove har nemlig særs livleg fantasi, og kjem opp med historier og forklaringar som er særs usannsynlege men likevel så utbroderte at omgjevnadane bit på, anten det gjeld forklaringar i heimen på kvifor ho ikkje kan vise fram karakterboka eller forklaringar på skulen om kvifor ho ikkje kan ha gymnastikk. Dersom forfattar-Tove har like livlig fantasi kan det nok hende at alt i boka er oppdikta.

Bok-Tove er også særs glad i bøker og les mykje russisk litteratur, ho grunnar mykje på ting og fraser ho har lest i bøker og assosierer dette livlig med ting som hender i kvardagen. Dette gir opphav til mange svært underhaldande passasjar i boka. Den finaste skildringa i boka er nok likevel av det gryande forholdet til Goggen, den rampete naboguten med valdeleg far, og som viser teikn på å bli ein kandidat til ungdomsanstalt, men som finn fram til det beste i seg sjølv medan han er saman med Tove.

Eg spekulerte på når eg kjøpte boka frå kassert-kassa til det lokale biblioteket om dette var ei bok mest beregna på ungdom. Etter å ha lest den kan eg trygt anbefale den også til vaksne lesarar. Eller kanskje særskilt til vaksne lesarar. Spesielt dei som hugsar at dei har vært unge. Og skulle nokon som er rundt 60 år i dag hugse at dei var unge på 1960-talet har dei ekstra god grunn til å plukke opp denne boka.

Forstanderinnen kommer bort og forteller at sjømannskirken ligger rett over gaten, der kan vi få norske aviser hvis hjemlengselen blir for stor.
- Det kan jeg forsikre at den ikke blir, vi har ikke kommet hit for å synge salmer og lese norske dødsannonser, mumler far og smører sin femte rugbrødskive med ansjosfileter på.

"Hvorfor finnes det gærninger, når det står i Bibelen at Gud lagde mennesket i sitt bilde?", spør jeg. "Neimen Tove, hvorfor lurer du på det ?" "Jeg bare lurer. Når det står på den måten høres det jo ut som om Gud er en sjefsgærning".

Det er ikke lurt å haike hvis man er etterlyst.

Når man leser en bok av en ordentlig forfatter, ikke en suppete og søndagdskoleaktig, men en ekte dikter, da er det de flotte ordene som fyller hodet - ikke surr og stemmemummel og sus og rot, men setningsrekker som fortsetter lik en melodi lenge etter at boka er lagt bort.

Jeg vet ikke hva ordet liberal betyr, men det rimer på gal.

Fleirbindsverk eg har starta på, men ikkje fullført enno.
Tel ikkje med krim-seriar o.l.
Lista er meint som ei hugseliste for eigen del.

Sortert etter kor truleg det er at eg kjem til å lese fleire bøker i verket.
Kvart punkt i lista er den første boka eg las av det aktuelle verket.

Verk som er sjekka ut av lista:
- Napoli-kvartetten av Elena Ferrante
- Slåttekar i himmelen og dei tre påfølgande bøkene i Edvard Hoem sin slektskrønike.
- Nattens brød av Johan Falkberget

Denne listen er en oversikt over klassesett som er tilgjengelige for lærere på Rælingen vgs.

Bøker jeg har lest i 2011, oppdateres fortløpende.

oppdateres:)

• "G for Georg - roman" av Tove Nilsen