Skyggen av en mistanke

Bladkompaniet 1981 Heftet

I Cannes møter den norske au-pairen Marie-Louise sin store kjærlighet. Andrej er høg, mørk og vakker, men det går rykter om at han har drept ei jente, og visse ting gjør at til og med Marie-Louise tviler på han.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 1981

Serie Margit Sandemo-serien (12)

Genre Romantikk

Denne romanen ble originalt skrevet i 1980 - og er dermed av såkalt "nyere dato" angående Sandemos Klassikere. Allikevel synes jeg ikke denne romanen er godt skrevet. Den er haltende i sin fortellerstil, og figurene blir heller ikke helt troverdige. Selve mysteriet løses i Agatha Christie-stil, med alle de involverte i samme rom, på et stort slott, med en representant fra Myndighetene som forteller eksakt hvordan det har gått til. Sandemo blander også inn en mistanke om at en av heltene er vampyr, uten at det når den helt store spenningen, eller at akkurat den biten blir troverdig, når romanen er plassert i nåtiden.

• "Over alle grenser" av Margit Sandemo
  • "Meldt savnet" av Margit Sandemo