Skumle damen

av (forfatter) og Lise (illustratør).

Egmont serieforl. 2008 Innbundet

Boken inneholder alt Nemi fra sommeren 2002 til våren 2003.

Årets Nemi-bok, Skumle damen, er den fjerde i rekken og presenterer alle Nemi-historier fra sommeren 2002 til våren 2003. I tillegg til helsider fra Dagbladet Magasinet inneholder boka et vell av striper, illustrerte dikt, en lengre historie, bladforsider og mye annet. Lise Myhre har opplevd en enestående suksess med Nemi-serien. Fra en sped start med det som tilsynelatende var en smal serie om, for og med svartkledde unge mennesker i 1997, har Nemi og hennes venninne Cyan vunnet stadig flere hjerter. Serien slo naturlig nok først an i Norge, men er også meget populær i våre naboland. Per i dag publiseres serien daglig i mer enn 125 aviser/nettsteder i et ti-talls land, og Nemi-bøker utgis i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Spania, Italia, England og USA. Den norske bokserien samler alt som er laget om og med Nemi, kronologisk og med Lises egne kommentarer, og mye av materialet er nyfargelagt spesielt for bøkene. Grunnet mammapermisjon kom ingen Nemi-bok i 2007, og forlaget har hatt mange henvendelser om denne utgivelsen fra utålmodige lesere.

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2008

Serie Nemi (4)

Genre Humor

• "Monstre" av Lise Myhre
  • "Gørr og melis" av Lise
  • "Tretti tusen varulver" av Lise M.
  • "Farlig farvann" av Lise Myhre
  • "Du kommer ikke til å angre" av Lise Myhre