Skuggen og dronninga

Oktober 2011 E-bok

Mikal reiser tilbake til heimbygda, kor han møter igjen bestemora si, Sara, og sonen hennar, Samson. Bestemora blei sjuk for mange år sidan, og kom på sinnssjukehus, og Samson blei også sjuk. Romanen er satt saman av fem forteljingar, og fortel om galskap, kjærleik, mot, psykiatri og nedbrytinga av menneske.

Mikal reiser tilbake til heimbygda. Der møter han igjen bestemor si, Sara, ho som ein gong for mange år sidan blei sjuk og kom på sinnssjukehus, og Samson, sonen hennar, som også blei sjuk. I fem kapittel, som utgjer fem forteljingar, fem brotflaterå nærma seg historia gjennom, fortel denne romanen om galskap, om sterke kjensler og stor innlevingskraft, om psykiatri og om nedbrytinga av menneske. Skuggen og dronninga er eingripande og urovekkande roman.

Forlag Oktober

Serie Oktober ebok

Tildelt litteraturpris Melsomprisen 2011

Men før, i dei barbariske gamle dagar, var samfunnet vondt og hardt og misforstod og forfølgde alle som sleit med psykisk sjukdom. Då hadde sjukehuset vore endå meir naudsynt enn no. Sjukehuset opna si dør for dei som ingen annan plass hadde. Sjukehuset var ein fristad, eit asyl, for dei som ikkje visste kor dei skulle gå. Dei jaga, dei forhutla, dei angstridde og plaga, dei villfarne, dei psykotiske, dei bablande galningane, dei psykopatiske mordarane, dei kunne koma til sjukehuset, og der ville dei finna rom

Han flaug ut i bygda frå det eine huset til det andre, slik prinsar gjer. Men han gjekk ikkje inn. Han flaug over og forbi. Han skreik og hylte der han sveva over taka. Han song fuglesongar som fortalde dei som budde der kven dei var. For det visste han. Han var sonen til mor si.

huskeliste, for min egen del :)

• "Ute av skog - dikt" av Rebecca Kjelland
  • "Tangentane - roman" av Lars Amund Vaage