Skrivemaskinkurs for menn

av (forfatter) og Toril Hanssen (oversetter).

Cappelen Damm 2013 E-bok

Mma Ramotswe og J.L.B. Matekoni er fremdeles forlovet. J.L.B. Matekoni er på bedringens vei etter en tung depresjon, og det må legges planer for bryllupet. Men det er vanskelig å få satt en endelig dato for seremonien. Mma Ramotswe og Mma Makutsi driver nå detektivbyrået fra bilverkstedet til J.L.B. Matekoni, og nye og gåtefulle oppdrag kommer som perler på en snor. Mma Ramotswe løser problemer og behandler kundene sine med uanstrengt eleganse og formidabelt talent. Det er først når detektivaspiranten Mma Makutsi bestemmer seg for å starte Kalahari kveldskole i maskinskrivning for menn at vanskelighetene oppstår. Dette er fjerde roman om Damenes detektivbyrå nr 1.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788202416393

EAN 9788202416393

Serier Cap spenningens mestere Damenes detektivbyrå nr. 1 (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Botswana

like koselig som alltid-

[...] high heels were always a temptation, but, like all temptations, one paid for them later.

"They are all different," agreed Mma Potokwani. "Brother and sister - it makes no difference. The recipe for each child is just for that child, even if it is the same mother and father. One child is fat, one child is thin. One child is clever, one is not that clever. So it goes on. Every child is different."

Why is it that there are always these problems and misunderstandings between men and women? Surely it would have been better if God had made only one sort of person, and the children had come by some other meabns, with the rain perhaps.

• "Damer med hjerterom" av Alexander McCall Smith
  • "Livets godteskap" av Alexander McCall Smith