Skrive og samtale

responsgrupper som læringsfellesskap

Gyldendal akademisk 2000 Heftet

Boka tar utgangspunkt i prosessorientert skrivepedagogikk i norskfaget i grunn- og vidaregåande skole. Den gir lesaren innsikt i det indre livet i responsgrupper og viser korleis arbeid i slike grupper heng saman med oppbygging av klasseromskultur. Elevperspektivet står sentralt, og framstillinga blir knytt til gjennom gjenkjennelege og konkrete døme frå klasserommet. Boka byggjer på nyare forsking om m.a. skriving, lesing, tale og samtale, sjanger, sosiokulturelt og interaktivt syn på læring og undervisning som knyter seg til Vygotsky- og Bakhtintradisjonen. Boka handlar om menneskeleg samspel og om korleis vi skaper meining gjennom språket. Boka vender seg til lærarar, studentar og lærarutdannarar og lærarar i norsk, anvendt språkvitenskap og pedagogikk. Med litteraturliste, person- og stikkordregister.

Oppbygging av klasseromskultur, opplæring av elevene og hjelp til det praktiske arbeidet i responsgrupper er viktig. Men like viktig er det at læreren har kunnskap om skriving og skriveprosesser, lesing, mottakerbevissthet, tale og samtale, interaksjonsmønster, læring gjennom samarbeid og modeller for respons. Denne boka gir en samlet fremstilling som setter temaet inn i den brede praktiske og teoretiske sammenhengen som trengs for å få en dypere forståelse av hvordan man kan jobbe med responsgrupper i norskfaget. Torlaug Løkensgard Hoel knytter et bredt teorigrunnlag til praktiske eksempler fra en gjenkjennelig og konkret skolehverdag. Boka er skrevet til bruk i lærerutdanningen og etter- og videreutdanning av lærere.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2000