Skogluft effekten

av (forfatter), Sunila Tuft (illustratør), Nadia Norskott (foto) og Christian Heyerdahl (medforfatter).

Panta 2018 Innbundet

"Den siste snakkisen på alles lepper er Skogluft, og det gir oss den perfekte unnskyldningen for å kjøpe flere planter... global lykkevane som kan hjelpe deg med å etablere mer balanse i livet." - Huffington Post

«Når du kommer inn i lokalet, selv på en mørk desember-morgen, er det som å komme ut i skogen en sommerdag.» Jan Grønbech, Country Manager, Google

Jørn Viumdal viser deg praktiske tips og råd om hvor enkelt du kan få Skogluft-effekten hjemme og på jobb.

Det norske konseptet Skogluft handler om å bringe naturen inn i hjemmet, og hvordan man skal utnytte de fornyende, rehabiliterende egenskapene til «skogluft» innendørs.

I sin bok om Skogluft-effekten beskriver forfatter Jørn Viumdal hvordan det å omfavne metoden har endret livet hans og gir tips til hvordan du kan gjøre det.

"Vår moderne, urbane livsstil - fylt med stress, støy og stillesittende innendørsaktiviteter - har skilt oss fra det som en gang var livets naturlige forhold," forklarer han. «Jeg må understreke at Skogluft ikke er en mystisk filosofi. Det er noen få enkle, praktiske ting du kan gjøre på egen hånd som vil åpne opp en ny dimensjon i livet ditt."

Klar til å føle deg uthvilt, fornyet og oppfrisket? Begynn med disse tipsene om hvordan du gjør din bolig til en urban jungel.

Forlag Panta

Utgivelsesår 2018

Verste makkverket av en bok jeg har vært ute for. Har sjelden blitt mer provosert. Forfatteren undervurderer leseren på det groveste, og hele boka er full av gjentakelser både av ord og bilder. Noe så uinspirerende! De samme tørre illustrasjonene, og den evinnelige gjentakelsen av at man ikke må vanne for ofte. Alt som skal sies kunne vært sagt på en halv side. Forferdelig!

Inspirerande og interessant om ein metode for å få planter og lys til å forbetre innemiljø og - klima i eigen heim og på arbeidsplassen.

• "Hver morgen kryper jeg opp fra havet" av Frøydis Sollid Simonsen
  • "Primtallenes ensomhet - roman" av Paolo Giordano