S√∏knad til menneskerettsdomstolen i Strasbourg

Sono forlag 2024 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Å måtte klage Norge inn for brudd på retten til en rettferdig rettergang, er uverdig. Det burde være uhørt.
S√∏knaden skal konkurrere med s√∏knader fra Ukraina.

I April 2024 sendte jeg boken USKYLDIG DØMT til ledelsen i Oslo Politidistrikt, Oslo Statsadvokatembete, til samtlige statsadvokatembeter i Norge og til Riksadvokaten. Boken beskriver ned i minste detalj hvordan denne uskyldige domfellelsen har foregått på bakgrunn av en lang rekke lovbrudd i DNB, politiet og påtalemyndigheten.

Jeg sendte den til de tre dommerne i Borgarting lagmannsrett som avviste ankesøknaden uten først å ha undersøkt saksdokumentasjonen. Lederne i Borgarting lagmannsrett fikk et eksemplar hver. Det samme gjorde dommerne i Høyesterett. Jeg sendte en kopi til hvert medlem i justiskomiteen, og til Justis- og beredeskapsministeren.

Stillhet.
Det kom ikke en eneste tilbakemelding, selv om boken detaljert beskriver lovbruddene som ligger til grunn for denne uskyldige domfellelsen.

Det var to instanser som svarte meg.
Advokatforeningen takket for boken, og så frem til interessant lesning.

Den Europeiske menneskerettsdomstolen takket ærbødig for boken. Jeg hadde sendt boken til en norsk leder i EMD. Den står nå i deres bibliotek. En gest, selvfølgelig, fordi de færreste av dommerne der leser norsk. Boken oversettes nå til engelsk og ettersendes til samtlige dommere i menneskerettsdomstolen i hjertet av Europa.

Min søknad om brudd på retten til en rettferdig rettergang er sendt til EMD.

Snart kan du lese den her. Kanskje kan den gi inspirasjon til deg som er utsatt for de samme maktovergrepene fra rettsstaten Norge og ikke aner hvor eller hvordan du skal begynne for å søke oppreisning og rettferdighet.

Slik skrev jeg s√∏knaden til Den Europeiske Menneskerettsdomstolen.

(Kommer snart...)

Forlag Sono forlag