Skjebnens harde hånd

Publica 2011 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Det vekker mistanke hos politiet da tre menn dør av overdose med få dagers mellomrom. Alle de døde bodde i Kristiansandsområdet og hadde fast jobb og stabil inntekt. Profilør Ernst Lier settes på saka. Dette er den andre boka om Ernst Lier.

Tre menn dør av overdose med få dagers mellomrom i Kristiansands-området. De tre hadde fast jobb og stabil inntekt, og later ikke til å ha noen sammenheng med hverandre. Dødsfallene vekker mistanke hos politiet. Etterforskningsleder Ole Kenneth Mostad og profilør Ernst Lier settes på saken.

Forlag Publica

Serie Profilør Ernst Lier

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Vest-agder

Anette Moe er en norsk krimforfatter verdt å følge med på! Boka er velskrevet og tempoet flyter i perfekt tempo. Jeg elsker at det innimellom er egne kapitler hvor fokuset er sentrert på gjerningspersonens tanker og handlinger. Jeg har ikke lest den første boken om Ernst Lier, men det var noe med han og hans opplevelser fra forrige bok, som vi får et lite innblikk i, som minnet meg om Achie Sheridan fra Chelsea Chains bokserie om Sheridan og Gretchen. Jeg vil absolutt anbefale denne, spesielt til nybegynnere på krimfronten. Handlingen er skrevet slik at man lett holder følge, det er ikke for mange personer og boka er ikke grotesk, som det er blitt en trend at mye av dagens krim er.

Tre menn dør av en overdose med få dagers mellomrom i Kristiansandsområdet. De tre hadde fast jobb og stabil inntekt, og later ikke til å ha noen sammenheng med hverandre. Dødsfallene vekker mistanke hos politiet. Etterforskningsleder Ole Kenneth Mostad og profilør Ernst Lie settes på saken. Boka er fra 2011 . Som i hovedsak handler om profilering av gjerningsmenn. Anette er opptatt av å synliggjøre mulige baken-forligende årsaker til råskapen man møter i bøkene hennes. Denne boka likte jeg godt med et godt plott å holdt på spenningen til siste slutt. Likte også at innimellom egne kapitler om morderens egne tanker og handlinger. Hun har totalt gitt ut tre bøker. Denne boka hva for meg en kjekk overraskelse å lese

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Dødssynd" av Anette Moe
  • "Døden på Slottsfjellet" av Glenn Johansen
  • "Tause ofre" av Anette Moe
  • "Solefall" av Knut A. Braa
  • "Et blått sjal av bly - roman" av Kjell Erling Bardal
  • "Skorpionbrosjen - gjengitt etter Oskar Prods Brattenschlags etterlatte nedtegnelser" av H. K. Fauskanger
  • "Der sirkelen slutter - roman" av Lars Helle
  • "Sanger til Gry" av Lars Helle