Skjebnehjulet

av (forfatter) og Jørn Roeim (oversetter).

Gyldendal 2009 Heftet

Dette er historien om Miriam, Nina og Ellinor, tre naboer i et idyllisk villastrøk. Selv om de er mødre alle tre har de ingenting med hverandre å gjøre. Så flytter Janina inn i nabolaget og ingenting er lenger som det har vært. De tre kvinnene søker sammen i felles front mot den ytre trusselen.

Tre kvinner. Tre skjebner. Én felles fiende. Tyttebærstien, en liten, privat gate i et stille villastrøk. Her bor Miriam, Nina og Ellinor. Miriam er hjemmeværende med voksne barn og kjeder seg. Nina er frisør og enslig mamma for tenåringssønnen Matias. Ellinor er en ung jurist og har akkurat født sitt første barn. Så flytter den mystiske Janine med sine magiske krefter inn i nabolaget. Jentene søker sammen i en felles front mot dette farlige ukjente. Men Janine, med sine tarotkort, okkulte møter og spådommer, skal vise seg å få avgjørende betydning for livene deres.Skjebnehjulet er en klok, varm og morsom fortelling om kjærlighet, vennskap og nye begynnelser. Kajsa Ingemarsson er en av de mest populære forfatterne i Sverige. Små sitroner gule var Sveriges mest solgte bok i 2005 . uavnhengig av sjanger.«Mye varme og humor. Den er Kajsa Ingemarssons beste!» Läckberg og Rudberg, Tv4+«Kajsa Ingemarsson er smart og har humor. Hun skriver bøker om vanlige mennesker som vanlige lesere kan kjenne seg igjen i. Det er sjeldent i dag.»Expressen

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205388772

EAN 9788205388772

Serie Gyldendal pocket

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

• "På det fjerde skal det skje" av Kajsa Ingemarsson
  • "Bare vanlig vann" av Kajsa Ingemarsson