Skje din vilje

roman om en forbrytelse

Kolon 2011 E-bok

Dette er den andre boka om lensmann Magnus Akselsen fra Korsfjord i Vest-Finnmark.

Lensmann Akselsen har akkurat blitt pensjonist, men lar seg overtale til å bli lensmann igjen når en båt med et lik i driver i land ved brygga hans samtidig med at hans unge niese blir meldt savnet. Korsfjord er plutselig et sted hvor den store verden kommer veltende inn; internasjonal kriminalitet fins side om side med eldgamle samiske eiendomstvister, og den norsk-samiske befolkningen blir spritet opp av russiske handelsfolk, krigstrette irakere og en vietnamesisk lensmannsbetjent fra Drammen. Skje din vilje er en blanding av krim og thriller fra Vest-Finnmark og skildrer folk og forbrytelser med stor troverdighet.

Forlag Kolon

ISBN13 9788205423459

EAN 9788205423459

Serie Magnus Akselsen (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Finnmark

Første boka jeg leser av Jørgen Gunnerud, og det kommer til å bli flere hvis jeg får tak i de foregående. Veldig spennende blanding av kriminalroman og thriller som foregår på vestkysten av Finnmark.

Den pensjonerte lensmannen Magnus Akselsen, han foretrekker å bli kalt Akselsen, blir vekket av at hunden hans klynker og skraper på døra midt på natta, og da han går ut, hører han motordur fra en båt som driver inn mot land. Da han får halt inn båten ser han at det ligger et lik om bord. På samme tid blir niesa til Akselsen meldt savnet og han går motvillig med på å gå tilbake til jobben som lensmann for å prøve å oppklare de to sakene.

Dette er en veldig spennende bok med action så og si hele veien, det er nesten utrolig hvor mye som kan skje på et så lite sted, men underholdende er det. Denne boka er nr. 2 i en serie om lensmann Akselsen og det hadde nok vært en fordel å ha lest den første først.

Målet er minst 30 bøker

min egen huskeliste over bøker lest i 2011