Skamtegnet

gjengitt etter Oskar Prods Brattenschlags etterlatte nedtegnelser

kriminalroman

Gyldendal 2015 Innbundet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Tredje historiske krim fra spenningsmesteren H.K. Fauskanger!

Året er 1905, Norge er i ferd med å løsrive seg fra Sverige, og det foregår hemmelige forhandlinger for å unngå krig. Ved statsministerens kontor i den norske hovedstaden er Oskar Brattenschlag assistent for statsministerens sekretær Calmeyer. Det er ikke bare krig som truer. En ukjent mann segner om utenfor Brattenschlags dør. Han rekker å mumle «Overleveringen mislyktes. Underrett Calmeyer.». Så tegner han et hakekors i blod og utånder. I hånden har han en side fra den håndskrevne gotiske bibelen Codex Argenteus. Brått er Brattenschlag virvlet inn i et blodig mysterium som omfatter forsvunne runeinnskrifter, gryende nazisme og noe eller noen som ikke viker tilbake fra å ta liv for å oppnå sine mål og for å skjule hvem de er.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205473034

EAN 9788205473034

Genre Krim Historisk litteratur

Omtalt tid 1900-1914

Fornøyelig, velskrevet, spennende om et gammelt manuskript som får en nøkkelrolle i storpolitkken i 1905 , Norges selvstendighet eller ikke, og forbindelser til esoteriske kretser i Tyskland . Les mer HER

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Jeg kan ikke skryte nok hverken av denne boken eller av Skrinet og Skarlagensalen. Les, Les, Les! Oppmuntrer jeg alle som ikke har fått med seg Fauskangers bøker. Begynn med Skrinet og se frem til en verden av hemmeligheter, tro og vitenskap som skaper grobunn for onde handlinger. Fortsett med Skarlagensalen og en mystisk åpenbaring før du setter deg ned med Skamtegnet og blir (unnskyld for engelsken) mesmerized! (If you’re mesmerized, you are so fascinated by something, you can’t look away).

Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger