Skadeskutt

av (forfatter) og Peter A. Lorentzen (oversetter).

Gyldendal 2002 Innbundet

En familie blir overfalt og drept i sitt eget hjem. Et ektepar med tre barn, hund og bil. Bare den aller minste overlever. Før hun dør forteller moren, Joy Stinner, at det var to menn som begikk ugjerningen. To menn og en engel. Mye tyder på at det dreier seg om en gjennomsnittsfamilie. Tilsynelatende hadde de ingen fiender, og selv om økonomien hadde vært nærmest håpløs den siste tiden, så det ut som om de var på vei ut av uføret da drapene skjedde. Etterforsker Sonora Blair må finne ut om de ble tilfeldige ofre for sadistiske inntrengere, eller om det kan tenkes at massakren har andre årsaker.

Den fjerde romanen på norsk om Sonora Blair, en politikvinne med humor, sinne og hjerte når situasjonen krever det. En familie blir overfalt og drept i sitt eget hjem. Et ektepar med tre barn, hund og bil. Bare den aller minste overlever. Før hun dør, forteller moren, Joy Stinnet, at det var to menn som begikk ugjerningen. To menn og en engel. Mye tyder på at det dreier seg om en vanlig gjennomsnittsfamilie. De bodde i et pent strøk. De leide videofilmer og bestilte pizza på fredager. Joy var hjemme med barna. De handlet på lørdager og gikk i kirken de fleste søndager. Økonomien hadde riktignok vært nærmest håpløs den siste tiden, men det så ut som om de var på vei ut av uføret da drapene skjedde. Tilsynelatende hadde de ingen fiender.Ble de tilfeldige ofre for sadistiske inntrengere? Eller kan det tenkes at massakren har andre årsaker?

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205276994

EAN 9788205276994

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sørøstlige stater

Selger følgende pocketbøker for kr 30 pr stk. Ved postforsendelse gjelder minstepris kr 50 pr forsendelse + porto. Bytter gjerne i andre bøker. Min ønskeliste finner du her. Jeg har også flere bøker til salgs her.

• "Den omsorgsfulle morderen" av Lynn S. Hightower
  • "Bak murene - en ny V.I. Warshawski" av Sara Paretsky