Skånsomme skilsmisser

med barnet i fokus

Høyskoleforlaget 2003 Heftet

Forfatteren tar opp mange av spørsmålene som kommer opp når familien står foran en skilsmisse. Boken tar for seg lovverk i forbindelse med skilsmisse og barnefordeling, og setter søkelys på foreldresamarbeid. Boken er skrevet for de som trenger råd i forbindelse med skilsmisse og barnefordeling, og for faggrupper som førskolelærere og lærere i grunnskolen. Har litteraturliste.

Hvordan skal vi fortelle barna at mor og far skal skilles? Hvordan går det med barn som opplever at foreldrene deres flytter fra hverandre? Hvordan er det å være foreldre etter et samlivsbrudd? Hvor skal barna bo? Hvordan skal vi ordne oss økonomisk?

I Skånsomme skilsmisser gir Kari Moxnes svar på mange av de spørsmål som dukker opp når familien står foran en skilsmisse. Hun har forsket på familieforandringer i 25 år, og med utgangspunkt i dette arbeidet har hun skrevet en veileder for foreldre som har barn i oppvekstalder, og som skal skilles.

Boken tar for seg lovverket i forbindelse med skilsmisse og barnefordeling, og setter også søkelys på foreldresamarbeid: Hva er vanlig, og hvordan gjøre det bedre?

Dette er en bok for folk flest som trenger råd i forbindelse med skilsmisse og barnefordeling - enkel å finne fram i og bruke. Den er også aktuell for faggrupper som førskolelærere og lærere i grunnskolen.

Forlag Høyskoleforlaget

Utgivelsesår 2003

Bøker (skjønnlitterære og sakprosa) som Sissel Gran henviser til i sin samlivsbok Det er slutt (2016). Dessuten henviser hun til disse filmene: Skal vi danse?, Fire bryllup og en gravferd, Før midnatt og Tatt av vinden.