Sirenenes sang

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Cappelen 2000 Innbundet

Fire menn blir funnet drept og lemlestet i Bradfield. Etterforskeren Carol Jordan og kriminologen Tony Hill må legge til side alle personlige følelser og forene krefter for å stanse mordene. Hun jakter etter tradisjonelle spor, han lager en psykologisk profil av morderen. Tony må føle og gjette seg fram, og dersom han tar feil på ett eneste grunnleggende punkt, kan det få dødelige konsekvenser. Dette er den første romanen om Tony Hill og Carol Jordan.

Vinner av Edgar-prisen.

De har funnet enda et lik. Det fjerde. Ingen i Bradfield-politiet kan lenger la være å stirre fakta i hvitøyet, de har en seriemorder å hanskes med. En gærning. Alle ofrene er unge menn.Sirenenes sang ble belønnet med The Gold Dagger Award i 1995.
De har funnet enda et lik. Det fjerde. Ingen i Bradfield-politiet kan lenger la være å stirre fakta i hvitøyet, de har en seriemorder å hanskes med. En gærning. Alle mennene har vært unge menn. De nakne kroppene er radbrukne og forslått når de blir funnet. Alle har blitt torturert.
Etterforskeren Carol Jordan og kriminologen Tony Hill må legge til side alle personlig følelser og forene krefter for å stanse mordene. Hun jakter etter tradisjonelle spor, han lager en psykologisk profil av morderen. Tony må føle og gjette seg frem. Og dersom han tar feil på ett eneste grunnleggende punkt, kan det få dødelige konsekvenser.
Oversatt av Heidi Grinde
Originaltittel: The Mermaids singing

Les utdrag fra boken
Se forfatterens nettsted

"Nok en innertier. Fullbyrdet spenningsroman"
Les hele anmeldelsen i Dagbladet.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788202184995

EAN 9788202184995

Omtalt sted England

Eg er redd for å døy med uleste bøker på hylla; det kunne eg ikkje levd med, sjølv ikkje somedaude. Her er ei oversikt over det som blei lest i 2015.

Sortert etter rekkefølgjen dei blei lese

• "Siste fristelse" av Val McDermid
  • "Under blødende hender" av Val McDermid