Simple genius

2007 Heftet

Michelle Maxwell er i ferd med å ødelegge seg selv på grunn av sine indre demoner. Hun blir innlagt, men avdekker urovekkende hemmeligheter på sykehuset. Samtidig undersøker hennes tidligere partner, Sean King, forholdene rundt det gåtefulle dødsfallet til fysikeren Monk Turing. Han ble funnet nær et diskré anlegg med eksentriske vitenskapsmenn og kryptoanalytikere, etablert av en anonym, men mektig gruppe.

Utgivelsesår 2007

Genre Politi og detektiver Krim Thrillere

Omtalt sted USA

Min omtale av denne boken, kan du lese på bloggen min :-)

"Gled deg ikke for tidlig. Forskjellen på det å fastslå at en person er drept, og det å finne frem til morderen er -for å låne en uttalelse fra Mark Twain- det samme som forskjellen mellom ildfluen og selve ilden."

• "Mannen med tre ansikter" av John R. Maxim
  • "Dobbeltspill" av David Baldacci