Silkekongen

Liv forlag 2018 Innbundet

I årevis har Selda Mørk slitt i skyggene for ektemannen, stjerneforfatteren Juster Mørk. I takt med hans stadig økende ego, har Selda krympet. Da hun finner Juster til sengs med en ivrig fan i herskapshuset på Frogner, rømmer hun til familiehytta i Kragerø for å finne fred. Men det er lettere sagt enn gjort. Hennes nye nabo, kunstneren Bram, lyser opp natta med å sveise på stålplater. Skal han tenne på hele vika, hennes gjemmested?

Det varer ikke lenge før Juster vil ha Selda tilbake, men ikke for å redde ekteskapet. Noe viktigere står i fare. Å kutte trådene til fortiden skal vise seg nesten like vanskelig som å finne veien videre. Selda må tenke nytt. Hva ville en mann gjort?

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2018

Omtalt sted Oslo Kragerø

Jeg koste meg ordentlig med denne boka. Feelgood bok:-)

Leste ut boka på en helg, spennende og en god bok å anbefale.

Det er mange der ute som går svangre med en historie. Jeannes svangerskap varte i ti år. Silkekongen er derfor også historien om alle de fortellingene som kanskje aldri ser dagens lys. Jeanne torde å la andre bli kjent med Selda, Juster, Kjell og alle de andre karakterene i Silkekongen. En roman hvor sorgen er altoppslukende helt til livet klarer å omfavne den. Mye av handlingen foregår i Kragerøs vakre skjærgård hvor hovedpersonen reiser for å finne tilbake til seg selv, men finner også mye annet hun må ta stilling til.

Herlig lesning med mange spenningsøyeblikk og gaplatter i skjønn blanding. Følg med,- det kommer mer spenning og humor fra denne dame :) ....helt sikkert.

• "Tiggeren" av Sofie Sarenbrant
  • "Alt skal brenne" av Sofia Nordin