Si det!

Gyldendal 2010 Innbundet

Ingvild er fjorten år og må bli med moren Hedvig til en liten bygd i innlandet. Underveis skjønner hun at moren har et nært forhold til Rakbygda, og Ingvild blir opptatt av å finne ut hvorfor. Samtidig møter hun Jonas, som på mystisk vis trekker henne til seg.

En bok om å avsløre vonde hemmeligheter.

14 år og for ung til å være hjemme alene i Oslo en hel uke, det mener mamma Hedvig. Så da må Ingvild være med Hedvig på et journalistisk oppdrag til en liten bygd i innlandet. Møtet med Rakbygda blir starten på det beste og det verste som noensinne har hendt Ingvild. Underveis skjønner hun at moren har et mye nærere forhold til denne trange bygda enn hva hun forteller, og Ingvild blir intenst opptatt av å finne ut hva hun egentlig skjuler for henne. Samtidig møter hun Jonas som ser utrolig irriterende ut, med kritthvitt hår og solbrun hud, men som på et eller annet mystisk vis trekker henne til seg og holder henne tett, tett.En sterk fortelling fra en ung forfatter som med språklig sikkerhet beskriver et komplisert ungdomsliv med alvor, innsikt og varme.Forfatteren debuterte i 2008 med romanen Å skrive kjærlighetsbrev.Boken ble nominert til en av Kulturdepartementets priser for barne- og ungdomslitteratur samme året, og blir utgitt på svensk.

ISBN13 9788205389878

EAN 9788205389878

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Å skrive kjærlighetsbrev" av Elen Fossheim Betanzo
  • "Sangen om Lucy" av Bjørn Ingvaldsen