Sensommer

av (forfatter) og Bodil Engen (oversetter).

Aschehoug 2018 Innbundet

En sensommerkveld i 1983 forsvinner Billy, fem år, fra en avsidesliggende gård på den skånske sletten. Det eneste sporet etter ham er en sko i den høye maisåkeren.
Tjue år senere leder Billys storesøster, Veronica, en gruppeterapisamtale i Stockholm. En ung mann forteller om en liten gutts uforklarlige forsvinning for mange år siden. Fortellingen er rystende velkjent og Veronica tvinges til å sette på spill den vaklende tilværelsen hun har bygget opp. Hun må tilbake til Skåne, til sin ødelagte familie. Hun må søke svaret på spørsmålet ingen lenger vil stille: Hva skjedde egentlig den sensommeren for så lenge siden?

ISBN13 9788203372308

EAN 9788203372308

Genre Thriller

Omtalt sted Sverige

"Sensommer" er en godt gjennomført roman, men boken sliter med en veldig langtekkelig start og forfatteren bruker 200 sider før han klarer å skape noe engasjement hos meg. Til tider er det slitsomt når de la Motte hopper nonsjalant frem og tilbake i tid. Det skal sies at forfatteren har klart å blande inn en god dose med spenning mot slutten i boka, men dette er absolutt ikke en krim jeg vil anbefale.

Er du ute etter en "krim" uten blod, gørr, slitsomme politietterforskere og en god del familietragedie? Da er dette boken for deg!

3/6

Veldig god, fengende og spennende bok. Det merkes at Motte har skrevet ung.bøker før, jeg føler at denne boken passer bedre til en "yngre voksen" (ikke at det er noe negativt i det) enn en mann på 40+. Mye av dette grunner i at det er en "lett" historie / handling. Selv om det er mulig å ane utfallet i boken vil man fortsette å lese frem til siste side.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Veldig spennende bok med interessant hovedperson. Leser gjerne mer av denne forfatteren.

Spennende krim

Høres spennende/interessant ut.
Fjerner bøker etterhvert som de blir lest.
Men lista blir bare lenger og lenger. Hm, merkelig.

Popsugar sin leseutfordring, og bøkene jeg har lest.

• "Våroffer" av Anders De la Motte
  • "Høstdåd" av Anders De la Motte