Selvskryt

bli din egen heiagjeng!

Pantagruel 2015 Innbundet

BLI HELT FRI FRA KROPPSPRESS OG DET EVIGE PERFEKSJONSJAGET!

«Vi jenter er ofte våre venninners beste heiagjeng. Vi bygger venninnene opp, slik at de selv skal forstå hvor fantastiske de er. Men hvorfor klarer vi ikke å være like snille mot oss selv?» skriver Cathrine Heienberg, mest kjent som superbloggeren Cath in the City.

I denne boken bruker Cathrine sine egne erfaringer og metode når hun viser oss hvordan vi enkelt kan bli fri fra kroppspress og perfeksjonsjag. Hun forteller åpent om det hun har holdt skjult for venner, familie og lesere.

Dette er en bok for jenter og kvinner som synes kroppspress og perfeksjonsjag kan bli litt mye å takle iblant. Det handler om å finne en naturlig, positiv og feelgood balanse, uten å føle at man går glipp av noe. Da kan du nyte tilværelsen i langt større grad.

En selvutviklingsbok uten pekefingre, uten skremselstaktikk og uten at du føler du må gi avkall på noe.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2015

Dette er en selvhjelpsbok basert på Cathrines egen erfaring med spiseforstyrrelse og jakten på «det perfekte». Altså noe svært mange jenter kan kjenne seg igjen i. Det er første og eneste selvhjelpsboken jeg noensinne har lest, men jeg likte den svært godt! Tror ikke jeg er helt i målgruppen, men flere steder i boken traff meg midt i hjertet, og jeg begynte å tenke over mitt eget liv, og hvordan jeg kan skryte av meg selv. Kunne ønske jeg hadde lest den som en usikker 15-åring for mange år siden, og jeg tror mange unge jenter vil ha stor nytte og glede av å lese denne boken.

Disse selvhjelpsbøkene leste vi dette året.

• "Munken som solgte sin Ferrari - om å virkeliggjøre sine drømmer og realisere sin skjebne" av Robin S. Sharma
  • "Syrinpikene" av Martha Hall Kelly
  • "Tørk aldri tårer uten hansker - 1. Kjærligheten" av Jonas Gardell
  • "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen
  • "Alltid Alice" av Lisa Genova
  • "Kjære - roman" av Linnéa Myhre
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Evig søndag - roman" av Linnéa Myhre
  • "Piken på toget" av Paula Hawkins