Selvfølelse nå!

din personlige coach viser deg hvordan

av (forfatter) og Bente Rannveig Hansen (oversetter).

Pantagruel 2007 Heftet

Forfatteren jobber som personlig coach og hjelper mennesker til å finne et positivt selvbilde. Her presenterer hun sitt eget treningsprogram.

God selvfølelse kommer ikke av seg selv, det krever intens jobbing og sterk vilje til forandring. Med denne boka får du verktøyet som hjelper deg mot målet. Denne boken handler om deg, dine tanker og følelser. Den handler om at du kan ta kontroll; at du selv kan bestemme hvordan du vil ha det og hvordan du ønsker å leve livet. Boken er en oppskrift på å makte å utvikle deg selv. Forfatteren deler gavmildt opp sitt program for å trene opp selvfølelsen. Hun får deg til å reflektere og være ærlig med deg selv. Hun får deg til å være bevisst. Og mens du leser, kjenner du virkelig at du kommer videre. Boken er en åpenbåring! Mia Törnblom er en av Sveriges mest kjente foredragsholdere og forfattere. Hun er superkjendis i Sverige, og har opparbeidet seg en trofast fanskare i Norge.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2007

Vi har ikke alltid innflytelse på det som hender oss, men vi har alltid makten til å bestemme hvordan vi skal takle det følelsesmessig.

Å føle takknemlighet er et valg vi gjør, og for mange av oss kreves det temmelig stor innsats for å holde takknemligheten ved like.

En altfor lav selvfølelse følges dessverre ofte av hovmod. Hvis jeg ikke setter pris på meg selv og ikke føler at jeg holder mål, så kommer jeg til å lete etter feil også hos andre mennesker. Ikke fordi jeg er blitt en ondskapsfull person, men fordi vi mennesker søker overlevelse. Riktig lav selvfølelse glir til slutt over i selvforakt, som til syvende og sist kan tilintetgjøre selv den sterkeste selvoppholdelsesdrift.

Takknemlighet er uten sammenlikning den beste medisinen mot selvmedlidenhet.

Jeg så nettopp ei liste her inne som handla om "lokkende omslag". Her er min liste av bøker som ikke lokker i det hele tatt. Dette er bøker jeg aldri ville pekt meg ut i en hylle og sagt "DEN skal jeg lese!". Disse river ikke i leselysten i det hele tatt. Pirker ikke litt i den en gang.

Tema: Psykisk Helse

• "Mer selvfølelse! - i kjærlighet og forhold, i foreldreskap og arbeidsliv" av Mia Törnblom
  • "En herlig bok" av Mia Törnblom
  • "Så dumt!" av Mia Törnblom
  • "Fullt lys og stummende mørke" av Rigmor Galtung
  • "Å leve et liv, ikke vinne en krig - om akseptering" av Anna Kåver
  • "Du får alltid det du ber om" av Esther Hicks
  • "Tenk deg glad! - håndbok" av David D. Burns
  • "Pippi power" av Gitte Jørgensen
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Naturlig slank - gå trygt ned i vekt med balansert lavkarbo" av Fedon Lindberg
  • "Kunsten å lede seg selv - ny innsikt - bedre gjennomslagskraft" av Randi B. Noyes
  • "Alice Harts fortapte blomster" av Holly Ringland